maandag 17 september 2012

Ria de Muros

Gisteren erg veel dolfijnen rond de boot! Stuk of 30 en het water is hier een stuk helderder dus ze waren veel beter te zien.





Ik wilde net voor de eerste keer gaan vissen, maar heb toch maar even gewacht. Uiteindelijk niets gevangen. Alles zo ongeveer volgens tips van kenners en het boekje gedaan, maar helaas. Het kan best zijn dat we nooit wat vangen maar ik ga mijn best er wel voor doen en het zoveel mogelijk proberen. Geen idee hoe ik reageer als de eerste binnengehaald wordt en gefileerd moet worden. Heb in ieder geval een grote ton, een gaff, een fileermes en een fles drank om de vis te verdoven. En Carolien natuurlijk, mocht het mis gaan.

Noa en Sophie waren met een laken verkleed als superhelden!  Erg leuk te zien hoe makkelijk ze zich vermaken.
De superhelden!
Eerst was de zee erg rustig maar dichterbij de kaap werd het steeds onrustiger en draaide de wind tegen. Verder was het erg koud en vochtig. Dus maar even een nachtje rustig slapen in Camarinas.

De zee was een stuk rustiger vanmorgen. We konden dus vlak langs Finisterre varen.
Cabo Finisterre
Af en toe zeilen maar het meeste met de motor bij helaas. Rond 13:00 lagen we voor anker, douane is even langs geweest. Een van hen trok bijna de radarpaal van de boot tijdens het opstappen, het zijn duidelijk geen watersporters. Alles was verder in orde.

1 opmerking:

  1. Wauw! En ik ben al helemaal in mijn nopjes als ik met mijn ouders mee zeil en we hebben een bruinvis gespot of zeehonden...en jullie gewoon dolfijnen, wat een gave foto's ook!
    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen